• Bem-vindo/a Convidado

    O ForUMM/For-UMM é um espaço público on-line de debate de temas ligados aos veículos da marca UMM, aberto a todos os interessados que nele queiram participar de acordo com as condições especificadas em Termos e Regras – ver no fim da página.

    Sem registo, não terá acesso à totalidade da informação que consta nesta plataforma!

    Após o registo deverá apresentar-se à comunidade, seguindo as regras apresentadas no momento de se apresentar. Após a aprovação da apresentação estará pronto para participar no ForUMM/For-UMM em toda a sua plenitude.

    Junte-se a nós! Esta comunidade recebe com gosto quem quer participar.

    A Administração, ForUMM.

Fumo? O que podemos saber!

Fante

UMM
Registo
5 Out 2008
Mensagens
1.094
Localização
Portugal
Encontrei esta informação em um site inglês, espero que nunca seja necessário, mas se for espero que ajude!

"Black Smoke
This is due to a air to fuel ratio imbalance, either the fuel system is delivering too much fuel into the engine or there is not enough clean air (oxygen ) a few things to look for :

•Faulty injectors (injectors need attention at about 100.000 to 120 000 miles)
•Faulty injector pump
•Dirty air cleaner
•Turbocharger or intercooler faulty
•Problems within cylinder head, valves clogged up due to faulty EGR (exhaust gas recycling unit)


White Smoke
Normally means that the fuel injected into the cylinder is not burning correctly. The smoke will burn your eyes.

•Engine/pump timing out
•Fuel starvation to the pump causing the pumps timing not to operate correctly
•Low engine compression
•Water/petrol in the fuel


Blue Smoke
The engine is burning engine oil

•Worn cylinders or piston rings
•Faulty valves or valve stem seals
•Engine over full with engine oil
•Faulty injector pump/lift pump allowing engine oil to be mixed with the diesel

"

Carripana on the way ...
 
Top Inferior